söndag 10 februari 2008

Då kör vi igen

Joo jag vet det va länge sen sist men jag har haft strejk. punkt.
Har ju hänt en heldel egentligen skrivbart men efter så lång tid kan man inte bara summera ner allt sådär så nu låtsas vi som att jag aldrig var borta ok? För det är ändå faktiskt jag som är redaktionschef hära sådeså.

Jag är på jakt efter ny hobby istället för att supa till bara för att man inte har nåt bättre för sig, så den här helgens hobby var träffa släktingar. Har ju inte så värst med sånna här nere förutom kusinen o hans familj utanför Södertälje så det va raka spåret dit på fredag efter jobbet.
Riktigt trevligt, innehöll bla. kolla mellangrabben Jenski (Jens) spela 2 matcher innebandy. Trots förlust visa fina takter på plan med kalaspassningar,några kassar och finfina bröstvärmare till tacklingar! Äldsta grabben Jonsku (Jonas) va hemma o kurera en ond knä,men dominerade istället i NHL o guitar hero som vi nötte till 04:30. Minstingen Smileyboy Hanski(Hannes) va glad i vanlig ordning, hade blivit långhårig, tjackat sin första flaska parfym o skulle va king på nästa disco, charma småbabes fast sånt erkänner man nu givetvis inte i den åldern.
Min moster Annikki, o Taisto kom förbi idag oxå o dom hade bestämt sig för att flytta till Nikkala(!) fast först efter när deras gamle katt Jamppa dör för det blir annars så långt o gå tillbaks hundratio mil till sina gamla jaktmarker i Nykvarn. Man lär inte en gammal katt att skälla eller hur va det nu..
Vi konstaterade även att sist jag såg dom va när jag o farsan va på biljakt/hälsa på sej när jag hade fått körkort..över TIO år sen!!! helt sjukt, dom bor ju ändå bara 7mil från mig nu..
Rainer min kusin vann inga pengs på travet för vi hade spikat fyran som visade tävlingsnärver så in i norden så det är snudd på hamburgarfabriken nästa, Westham spelade bara oavgjort oxå men tror han hade en trevlig helg ändå (trotts att han va tvungen o köpa trefemmor till kvällens bastu för hans spendrups hade mystiskt försvunnit efter hans walkover innan guitarhero sessionen)

Jag va trött tidigare men som en nightcrawler har jag kämpat över det nu med motiveringen -ju längre man e vaken desto senare blir det söndag! Ska på HIM konsert nu på torsdag så det är endast dom på playlist veckan ut så man hänger me i allsångsrefrängen.

Jo.
Log out*

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahihihi! KUNG inlägg :)

Anonym sa...

personligen kan jag tycka att din nya fritidsaktivitet känns jävligt bra! hälsa på släktingar, va. höh den hade fan jag aldrig kommit på. jag behöver ju också en hobby. kanske ska sno din! :) fast får jag låna lite av dina släktingar då så jag slipper åka 80 mil varje gång? :) å det där med att det var tio år sen du hälsade på dom... det var ju fan tio år sen du tog körkort! TIO!!! vah! hur fan gick det till? du är ju bara 20 år än! (Ja, för följ med i mitt tankemönster: Är man mellan 20-30 år, så blir det automatiskt så att man är 20. same same different number bara!) Och du är 20 år, men har haft körkort i TIO år! det är sinnessjukt. hur går det ihop?? jag blir förvirrad!! :D thaha. kraam!