fredag 19 oktober 2007

Days of our buss

Varje morgon åker jag buss i 5min till jobbet,jävligt nära o kort tid, men ändå hinner man observera en heldel om sina medpassagerare. Som tex Marco,(Obs. alla namn i denna historia är påhittade) Marco har långt krulligt hår o ser ut som italienare därför heter han så. O vi möts vid samma korsning samma tid varje morgon på väg ner till busshållplatsen. Marco äger troligtvis ingen klocka för han småspringer korta slöspurt,vill verkligen inte riskera komma sent till sitt jobb hos trädgårdsmästarn. Marco är även en riktig isbjörn till italienare för han gick i t-shirt ändafram till mitten på oktober.

Sen kommer jag till busshållplatsen tätt efter Marco som läser dagens metro. Vällingbybussen kommer o släpper av Bosse o Börje. Bosse o Börje är 55+, goda vänner och jobbar på samma ställe sen riktigt länge,så länge att dom inte behöver känna sig tvugna sitta brevid varann trots att dom åker samma buss,så oftast säger dom tjeena först när dom hoppar av o ska byta till min buss.

Folk är rutinmänniskor, iaf när det gäller sittplatser. Bosse sätter sig längst fram,den stolen som är på snedd(han sitter inte där i den första bussen konstigt nog..annan buss=olika rutiner) Börje går längre bak oftast en rad snett bakom Esmeralda. Esmeralda även hon 55+, har varit en riktig latinobabe i sina unga år, som Bosse nu är kär i. En morgon va Bosse på bra humör o jobbade upp mod till att säga - aa hur är det Esmeralda då...? Esmeralda är gammaldags klassig brud o henne raggar man inte upp hursomhelst så hon svarade -Bra.. o vände bort blicken. Stämningen var iskall som Bosse hade blivit överkörd av en spolmaskin, tyckte faktiskt synd om mannen. MEN efter några dagar vände det då Bosse klev in lite morgontrött glömde ta sin tidning,letade i bussen om nån hade glömt sin..ställde sig Esmeralda upp o gav sin tidning till honom. Asså man hade inte kunnat skära i kärleksspänningen med kniv ens den morgon!
Nästa dag trodde jag att Bosse skulle ta sig till second base,men han hade ändrat till hard to get istället,gick bara o satte sig utan o se på henne. Esmeralda har varit sjuk denna vecka så det är omöjligt o säga hur det här kommer att sluta.

Mer folk längre bak i bussen är thaisystrarna Ling, Nisse med sin stora trötta hund som ser ut som reklamen för länge sen där folk är jättepigga tidigt på morgonen där husse sliter ut sin sovande hund på morgonpromenad. Mystiske mannen som har kameleont ögon o sitter lite nervöst. engång satt jag framför honom o fick för mig att han var psykiskt sjuk o skulle strypa mig men dagen efter när jag observerade han från längre håll tyckte jag han såg mest snäll ut,så nu är vi kompisar igen.

Idag klev vi in i bussen men fick sedan byta till en annan och därmed vart sittordningen i totalkaos, för det är ju alltid sånadär engångsåkare oxå me som nu förstörde för alla. Men hoppas det inte händer alltför ofta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du behöver en mp3 och en sovmask. Som andra oss normala människor så sover vi på bussen sådär äckligt tidigt på morgonen! LÄR DIG MÄNNISKA! :P bara kärlek....inget hat fred ut