tisdag 23 oktober 2007

D.O.O.B del2

Idag jobbade jag på ett annat bygge så det blev inge bussåkandet men däremot har jag endel att rapportera från igår.

Pigg o alert började jag knalla ner mot bussen i vanlig ordning, men av nån anledning kändes denna måndag morgon lite småkonstig. Kändes som det hade blivit vintertid alt. jag hade stigit upp en timma för tidigt. Mötte inte Marco vid korsningen,(inte för att vi gör det exakt VARJE morgon men ändå) o kändes som att det va mörkare än vanligt. O när jag kom till busshållplatsen så va den gamle italienaren inte ens där! Då va jag helt bombis på att ställt klockan fel men så kommer han springandes till slut...ok jag har rätt tid. Snudd på att Marco hade spikat sin sista planka hos Trädgårdsmästarn tänkte jag... så nervös som han brukar va för att komma för sent.

Bussen kommer* Bosse o Börje kliver av, låter som Bosse har inte en helt normal morgon heller för han verkar inte minnas nåt från fredagen.
Börje: Ja vi började ju dagen med att fixa det där du vet
Bosse: ööhm..
Börje: O sen det andra
Bosse: jaa mhm..
Börje: o sen blev du ju grinig på mig
Bosse: vaa näe..!

Jag tippar på att Bosse började fredagsfikat med kaffekask alt. supit bort närminnet under resten av helgen.

Väl inne i bussen hände inget nämnvärt, Esmeralda lyser fortfarande med sitt frånvaro..borde man bli orolig snart?
Vad det gäller mitt stammissäte har jag nästan bestämt mig. Bakom snubben med trötta hunden på vänster sida,så länge crazy-eyes håller sig längre fram (trots att vi är vänner så kan man inte lita på nån sådär tidigt på morgonen)

Klev av bussen gick till jobbet, hade en ganska lugn fredag förutom att jag ställdes inför det som jag varit mest nervös inför vad det gäller karriärvalet arbetsledare, nämnligen sätta någon på plats när dom inte sköter sitt jobb!! Liksom vem är jag o säga hur o när nån jobbar, när jag själv sitter typ halva dan kontoret o gör inget(tänker säkert gubbarna) dessutom helt grönis oxå. Men som tur va det ingen ärrad gammal betongräv utan en snäll maskinförare på 22år som bara försovit sig lite för ofta, o det visade sig att han jobbat dubbla skift men denna vecka skulle va sista. Han bad om ursäkt o va klart förstående om att hans dubbla skift ska ju inte straffa oss. Så det gick bra.. bra träning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

¨vill inte ha dig som boss....jammi

Anonym sa...

¨vill inte ha dig som boss....jammi