lördag 3 november 2007

Rewind

Ska spola tillbaks dygnet som var,får se hur det låter.

Heineken är iskall,playlistan spelar finska hits o jay känner lugnet.
En El pepe från pizzaturken nöjd i magen efter entrance från finlandsbåten. Profiler som vi måste se ut eftersom tullen plocka oss både på ingång och utgång, Tony hade ungefär 5liter för mkt sprit men tror vakten hade fått till det i natt eftersom han lät oss passera trots 1 liters starkspritgräns.

Morgondagens timmar gick i renarama "Matti-film" takter- du vågar inte..klart jag gör få hit öljäveln.. resultat= inte helt nyktert hemfärd som det va planerat.

Efter misslyckad efterfestjakt var kvällen trots allt ett succé, tackade Gudarna i morse att jag inte ställde upp i karaoken..hade givetvis dominerat för alla körde tryckarlåtar o det tyckte inte jag var good entertainment. Vittu kaikki pitää tehä ite sano jari kurri ja veti bauerit jalkaan..

Schyssta moves va det på dansgolvet ändå.

Förfesten var nåt utöver det vanliga för man e ju van vid "Hutt i hytt ala 5kvadrat"-fest som vanligt på båten men nu hade kristians jobbarkollegor bokat sweet (svit) som var stärre än min trerumslägenhet, trevligt folk oxå som vägrade spotta i glaset.

Innan det hade jag o sulan blivit hemmastadda i vårt below engineroom-hytt, snackade bilar o rätt t-shirtval.

Värmde upp med Högbergsburgare o en bira på söder innan det va dags o hitta transportbussen till hamnen.

Tony sulan sulander va i GOD tid i stan typ halv 2 shoppade på sturegallerian 2 par schyssta tirshor som senare skulle bli snudd på armbrytningstävling angående vilken som skulle på då och vilken nästa dag.

Tidigare dividerade jag hemma om jag skulle ha mina nya bögiga jeans på eller inte. Förra helgen när jag hade köpt dem frågade jag min vän Ville- vad tycker du dom här, lite bagiga..han hörde fel o ba jo jag håller me dom e lite bögiga.

Det blev bögjeansen o jag va snygg som bara den.

På jobbet fick vi gjort jättemkt, platschefen var imponerad och jag vart nästan övertygad om att det berodde på att jag mutade gubbarna med fikabröd dagen innan,ytterst lite gnäll över vafan kommer betongen nu vi slutar ju snart..

Morgonen vaknade jag innan klockan, tänkte snart ringer väl djävuln..hände inget,bländade mig blind med lampan först för att sen inse att det va en hel timma innan väckning= underbart.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja fifan bra ös på xningen måste ja erkänna. Nära att man fick en stryk pga fel val av tröja tyckte Sudden :P
Får se vad man vågar ha på sig nästa helg :P Haha /Montsu